Jestes tutaj: Home » FILM » Moda na kino pod chmurką

Moda na kino pod chmurką

(fot. katowice.wyborcza.pl)Nie od dziś wiadomo, że sezon letni idzie w parze ze spadkiem zainteresowania kinem. W tym roku również, zwłaszcza w upalne weekendy, kina w Polsce zanotowały zdecydowanie mniejszą frekwencje.

Naprzeciw tym zmieniającym się trendom wychodzi stosunkowo nowe, coraz popularniejsze w naszym kraju zjawisko: letnie kina plenerowe. Kiedyś było to rzadkością, dziś jednak możemy już mówić o dużym upodobaniu Polaków do seansów pod chmurką. Daje to możliwość uczestnictwa w projekcji filmu w zdecydowanie bardziej niezobowiązujących okolicznościach, z dala od dusznych, zamkniętych przestrzeni sal kinowych. Dużą zaletą takich pokazów jest ich darmowy charakter, który przyciąga nie tylko zadeklarowanych fanów kina, ale także tych, którzy w ten sposób decydują się spędzić wieczór w gronie znajomych. Jeśli i was przekonuje taki rodzaj rozrywki, koniecznie rozejrzyjcie się, czy w waszej okolicy nie obywają się żadne pokazy. Jak już wspomniałam, jest to bardzo popularna rozrywka, a plenerowych maratonów filmowych nie brakuje m.in. w takich miastach jak: Warszawa (Filmowa Stolica lata), Gdynia (Kino Letnie w Orłowie), Sopot, Zakopane, Giżycko (Orange Kino Letnie), Bydgoszcz (Kino Letnie na Zielonych Arkadach), Kalisz (Kino Letnie na Rynku Głównym) i Szczecinie (Zamkowe Noce Filmowe).

Ciekawostką jest również fakt, iż pojedynczych projekcji filmowych podjęła się w tym roku ponownie sieć sklepowa Biedronka, która zaprasza na 35 seansów filmowych w 35 wybranych miejscowościach. Seanse odbywają się na parkingach sklepowych, wyświetlane są na nich głośne kinowe hity ostatnich lat.

Comments are closed.

© 2012 Coolturalni24.pl - Lepsza strona kultury

Przejdź na górę strony