Jestes tutaj: Home » FILM » W oparach dymu papierosowego i alkoholu. Premiera siódmego sezonu „Mad Men”

W oparach dymu papierosowego i alkoholu. Premiera siódmego sezonu „Mad Men”

(fot. thefeministwire.com)Już dzisiaj na ekrany powrócą pracownicy najbardziej znanej agencji reklamowej w historii telewizji.

„Mad men” – wielokrotny zdobywca Złotych Globów i nagród Emmy. Zbiera wiele pochlebnych recenzji, odkąd wyemitowano pierwszy jego sezon w 2007 roku. W Stanach Zjednoczonych oglądalność „Mad Men’a” utrzymuje się na poziomie 2.5 mln widzów. Wystarczyło, aby słynna serialowa agencja reklamowa zajęła się kampanią popularnego koncernu tytoniowego, żeby rzeczywista sprzedaż marki „Lucky Strike” zwiększyła się aż o 50 procent. Na czym polega fenomen serialu powracającego do lat sześćdziesiątych XX wieku? A może przeszłość pokazuje nam, to co dzieje się teraz.

Kiedy w pierwszym odcinku poznajemy głównego bohatera serialu – Dona Drapera, od początku widzimy postać tajemniczą, zdystansowaną do otoczenia, a jednocześnie charyzmatyczną i przyciągającą uwagę. Jego przeszłość jest dla nas wieczną zagadką, a on sam nie może się od niej uwolnić. Jest dyrektorem kreatywnym w nowojorskiej agencji reklamowej „Sterling Cooper”. Don w idealnie skrojonym garniturze, z przygładzonymi czarnymi włosami, jawi się jako osoba tak pewna siebie, że jego projekty reklam wydają się nam rewelacyjne i bez zarzutu. Serial odsłania widzowi amerykańskie społeczeństwo lat 60.,  w którym panuje rasizm, seksizm i rządza pieniądza. Z jednej strony ukazuje widzowi świat skorumpowany, jednotorowy, męski, a z drugiej prezentuje ważny etap w historii Stanów Zjednoczonych – moment przemian światopoglądowych, odejście od starego porządku, przełamanie schematów myślenia.

„Mad men” ma jednak swój retro urok, który powoduje, że rzeczywistość przedstawiona w serialu wydaje się tak odległa, że aż przyciągająca. Mężczyzna ze „Sterling Cooper” jest pełen luzu, wdzięku, wiecznie z papierosem i szklanką whiskey w dłoni. Widz zazdrości bohaterom stylu, błyskotliwości i innego życia. Sam twórca „Mad Men’a” – Matthew Weiner mówi, że nie chodzi mu o lata sześćdziesiąte, ale o tu i teraz. Serial może być w pewnym stopniu wypowiedzią polityczną, ale przede wszystkim jest to kreacja stworzona przez znakomitych scenarzystów, reżyserów i aktorów. „Mad men” przenosi widza w epokę Beatlesów, dymu papierosowego i nowego stylu w reklamie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


× cztery = 4

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

1 310 136 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2012 Coolturalni24.pl - Lepsza strona kultury

Przejdź na górę strony