„Załóż odblask” – ruszyła społeczna kampania
Inicjatywa skierowana jest do motocyklistów i użytkowników skuterów. Ma ona na celu zachęcenie kierowców do noszenia kamizelek odblaskowych.
Społeczną kampanię zainicjował w czwartek Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Dodatkowo założono stronę internetową – www.moto2014.pl – na której znaleźć można informacje na temat bezpieczeństwa drogowego.
Ambasadorami akcji są Agnieszka Szulim – prezenterka telewizyjna i Paweł Płuska – dziennikarz. Oboje wystąpili w spotach promujących kampanię. Patronem honorowym inicjatywy jest Ambasada Niemiec. Kampania „Załóż odblask” jest częścią ogłoszonej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ „Dekady działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020”. Ma ona na celu zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach.
Społeczna kampania będzie się składać z sześciu pikników. Pierwszy z nich odbędzie się już 26 kwietnia w Parku Brudnowskim. Będzie można nauczyć się na nim pierwszej pomocy, oddać honorowo krew i podziwiać pokazy kaskaderskie. Kolejny piknik już 17 maja. W Przemysłowym Instytucie Motoryzacji będzie można prześledzić skutki symulowanego wypadku drogowego z udziałem motocyklisty. Przewidziano również kurs pierwszej pomocy i ćwiczenia dla zmotoryzowanych.
W 2013r. odnotowano 2,1 tys. wypadków drogowych, ujawniono za pomocą fotoradarów 165 tys. wykroczeń, wystawiono 90 tys. mandatów.
Podsumowanie kampanii ma się odbyć pod koniec października 2014r.