Jestes tutaj: Home » FILM » Morricone nie dla Tarantino

Morricone nie dla Tarantino

(fot. stopklatka.pl)Jego kompozycje rozbrzmiewały w salach kinowych całego świata, a dzisiaj są uznawane za mistrzostwo w dziedzinie muzyki filmowej i prawdziwe arcydzieła swojego gatunku.

Ennio Morricone, bo o jego twórczości mowa, napisał muzykę do ponad 400. filmów, kilkudziesięciu seriali, a za swoje dokonania otrzymał w 2007 roku honorowego Oskara. Niedawno ostro skrytykował pracę innego mistrza ze świata kinematografii – Quentina Tarantino.

Kompozytor, który szerszej publiczności znany jest z muzyki chociażby do takich filmów jak „Cinema Paradiso”, „Misja” czy „Dawno temu w Ameryce” negatywnie wypowiedział się na temat wykorzystywania utworów w obrazach Tarantino: „Quentin umieszcza w swoich filmach muzykę bez jakiejkolwiek logiki i spójności” – powiedział Morricone podczas spotkania ze studentami w Rzymie. Dodaje też: „Praca z nim jest frustrująca, ponieważ nie da się zrobić czegokolwiek z kimś takim jak on” i jednocześnie odciął się od możliwości jakiejkolwiek dalszej pracy z reżyserem: „Nie chcę już z nim współpracować” – podsumował stanowczo.

Przypomnijmy, że Tarantino i Morricone mieli już okazję ze sobą pracować przy powstawaniu „Kill Bill” i „Bękartów wojny”. Możliwość współpracy pojawiła się także ponad rok temu, przy realizacji najnowszego dzieła Tarantino – „Django”. Reżyser zaproponował wtedy kompozytorowi napisanie nowej muzyki na potrzeby filmu, jednak nie dał mu wystarczająco dużo czasu. Tarantiono, zamiast czekać na nowe kompozycje, wolał w filmie wykorzystać stare utwory Morricone. Tak oto na soundtracku do filmu „Django” znaleźć można „The Braying Mule”, „”Sister Sara’s Theme” – obydwie kompozycje pochodzą z filmu „Muły siostry Sary” czy utwór „Ancora Qui” zaśpiewane przez Elisę Toffoli oraz „Un Monumento”.

Kompozytor był wieloletnim współpracownikiem Sergio Leone – włoskiego twórcy westernów, którego twórczością inspirował się Quentin Tarantino tworząc swój najnowszy film „Django”. Morricone, zapytany o to, czy podobał mu się „Django” odparł: „ Jeśli mam być szczery, nie obchodził mnie ten film. Za dużo w nim krwi.”

Zakończyła się zatem krótka współpraca dwóch mistrzów, jednak na szczęście dla muzyki i kinematografii zarówno utwory Morricone poradzą sobie bez filmów Tarantiono, a i filmy Tarantion przetrwają bez muzyki Morricone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


2 × = czternaście

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

1 320 611 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2012 Coolturalni24.pl - Lepsza strona kultury

Przejdź na górę strony