Jestes tutaj: Home » SPORT » X Dni Marketingu Sportowego

X Dni Marketingu Sportowego

Piłka nożna to wielkie wpływy, ale i wyjątkowo duże koszty (twierdzi Simon Chadwick, ekspert marketingu sportowego, gość X Dni Marketingu Sportowego), które powoduje, że większość klubów piłkarskich plasuje się daleko od zysków.

Sport w Europie rozwijał się od końca XIX w. jako zjawisko społeczno-kulturowe. W USA w XX wieku zaczęto sport rozumieć jako przedsięwzięcie głównie komercyjne stąd jest on zbudowany wokół modelu biznesowego: istnieją salary cap, czy draft. W futbolu europejskim pewne cechy już funkcjonują, jak sprzedaż praw do nazwy, czy sponsoring.

Klub sportowy może przynieść zysk, jeśli zarządzający zna rynek, na którym funkcjonuje, stworzy biznesplan i nie wydaje na przejęcia zawodników lub infrastrukturę więcej, niż ma.
Trzeba dywersyfikować przychody i zapełnić obiekt 7 dni w tygodniu, najlepiej 24 godziny na dobę – konferencję, wystawy, punkty sprzedaży detalicznej itp. Klub musi kreatywnie podejść do sportu.

Największe przychody na świecie osiągają ligi futbolu amerykańskiego (NFL) i baseballu (MLB), czyli sporty w Europie praktycznie nie istniejące. Na dalszych miejscach plasują się NBA, Premier League, NHL i Bundesliga. Listę zamykają La Liga, Serie A i Ligue1.

Według Chadwicka, który nie omieszkał wspomnieć o Czampionacie Europejskim, Polska powinna patrzeć na zbliżające się Euro 2012 jak na projekt długoterminowy, który przyniesie poprawę infrastruktury, wzmocni wizerunek kraju, pokaże Polskę jako kraj w, którym można zorganizować wielkie wydarzenie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


dwa × 2 =

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

1 302 967 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2012 Coolturalni24.pl - Lepsza strona kultury

Przejdź na górę strony