„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”
Kampania społeczna promująca czytelnictwo w Polsce została uznana za najlepszą w 2011 roku. Konkurs zorganizowany został przez portal kampaniespołeczne.pl, a o tytuł najciekawszej rywalizowało ze sobą dziesięć akcji.
Kampania zrealizowana przez Grupę Twórczą Qlub Książkowy jest reakcją na coraz niższe zainteresowanie Polaków czytaniem książek. „Okazało się, że 56 proc. z nas w 2010 r. nie przeczytało ani jednej książki, a 46 proc. w miesiącu poprzedzającym badanie nie przeczytało artykułu dłuższego niż trzy strony, włączając w to media elektroniczne.” – mówiła Monika Czaplicka (rzeczniczka zwycięskiej akcji). „Stwierdziliśmy, że trzeba powiedzieć głośno, jak czytanie jest potrzebne” – dodała.
Inicjatorka i szefowa kampanii Bianka Siwińska podkreśliła dodatkowo, że celem było zachęcenie do czytania w nowy, niekonwencjonalny sposób. Zespołowi udało się w pełni wykonać to zadanie. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a ich strona na Facebooku zgromadziła już ponad 16 tysięcy fanów.
W „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” zaangażowali się również ludzie ze świata kultury m.in. Kazimiera Szczuka i Jacek Dehnel, których mogliśmy oglądać na plakatach z książką w łóżku. W podobny sposób mieli okazję zaprezentować się wszyscy entuzjaści kampanii. Z nadesłanych fotografii stworzono wystawę, której wernisaż miał miejsce w warszawskim klubie Traffic w grudniu ubiegłego roku.
Pozostaje mieć nadzieję, że sukces kampanii przełoży się na wzrost czytelnictwa w naszym kraju.